Trampoline – Toverbal – Theemuts*

Dit zijn de woorden, die een klant gebruikte om mij te omschrijven.

 

De betekenis hiervan zit in het volgende:
Die stuitertrampo zit met name in mijn hoofd: gedachtensprongen van heb ik jou daar, en mijn ideeën springen graag met zijn allen tegelijk.
Dat kan behoorlijk chaotisch worden en vereist theemuts-momenten.

Theemuts-moment: een moment van bezinning en orde. Een soort analyse moment van de ideeën, er een echt plan van maken.
Als ik aan het werk ga moet dat wel met een plan, een intentie en altijd een goede checklist.

En dan komt de toverbal kijken. We trekken in deze fase ons gestructureerde plan en tof jasje aan.
Net even iets meer, iets anders, iets gezelliger. Het maakt je direct herkenbaar.
Als je mensen verder helpt en daarbij een grijns op hun smoel tovert, dan onthouden ze je.

Mijn werkstijl is dus geaccepteerd chaotisch. Gooi er wat informatie in, de flipperkast in mijn hoofd gaat aan de gang – ding ding dingeling – en er komt een breed scala aan ideeën uit om jouw branding en website leuker, anders, beter herkenbaar te maken.
Er floept een load aan associaties uit. -Vaak gepaard met een liedje uit een oude reclame.

 

*lievelingsklant

 

Mariele Studio Fingerspitzengfühl

Dit ben ik –  kort door de bocht:

creatief

loyaal / betrouwbaar

grappig (al zeg ik het zelf)

organisatietalent

koffielover en soms een theemuts

w

oplossingsgericht

Zijn we een match?

Plan hier je kennismaking!

En dit deed ik in mijn vorige leven

Ik ben Mariele, de eigenaar van Studio Fingerspitzengefühl.

Met de start van mijn eigen ontwerpbureau volg ik eindelijk mijn grote wens om creatief aan het werk te zijn en dat doe ik met veel fingerspitzengefühl.

Na mijn Studie Small Business & Retail Management ben ik bij Sacha schoenen aan het werk gegaan als marketeer. Hier heb ik zowel offline als online, extern als intern meegewerkt aan alle uitingen van het bedrijf. Van POS materiaal naar interne newsletters over naar de start van de webshop. Hier begon mijn werk ook als vormgever met een aantal POS materialen het concept en ontwerp van de eigen schoenverzorgingslijn: Shoe Beauty.

Vanuit Sacha ging ik naar Xenos, hier was ik verantwoordelijk voor de Duitse communicatie: Website, newsletter, folder etc. Hier zat ik aan de opdrachtgeverskant en werkte nauw samen met ontwerpers.

Uiteindelijk wilde ik terug naar ‘zelf maken’ en volgde de HBO opleiding tot grafisch vormgever. Daarop volgend werd Fingerspitzengefühl geboren!
De naam omschrijft ook een beetje wie ik ben: Van oorsprong Duits, écht wel geaard in Nederland (ik woon hier nu mijn halve leven) en ik heb Fingerspitzengefühl.

Stel hier je vraag, stuur een suggestie of een ander bericht waar je zin in hebt!